چگونه dwell time را بهبود دهیم؟
نوشته شده توسط : سید محمدرضا گلستان


در‌صورتی‌که از این صفحه بازدید می کنید به احتمال فراوان مضمون‌ dwell time چیست را کاوش نموده اید و این اصطلاح به گوشتان خورده و یا این که چشمتان با این فاکتور تاثیرگذار در seo وبسایت واکنش داشته است. فرصت سکون یا این که حضور استفاده کننده اصطلاح فارسی میباشد که می توان برای آن مورد استعمال قرار داد. متاسفانه اکثری از اشخاص با dwell time که عنایت اکثری نیز در بهینه سازی دارااست شناخت ندارند ولی باید بدانید که گوگل و مدیران آن شدیدا روی این فاکتور تاکید دارا‌هستند و می اقتدار آن را جز 10 فاکتور مهم مرتبه بندی سایت ها در موتورهای کاوش دانست. 

دوره آموزش سئو

اما زمان dwell دقیقا چیست؟ به چه شکل بر بهینه سازی اثر می گذارد؟ و موتورهای کاوش به چه شکلی این فاکتور را در نتیجه ها ( SERP ) حیث می نمایند؟

نمونه: فرض فرمایید یک شخص بعداز جستجوی یک عبارت در نتایج گوگل ، ( به هر دلیلی ، یا این که برای کسب داده ها بیشتر و یا این که عدم اخذ داده ها مطلوب ) بعد از دوران 2 دقیقه مجددا به حاصل گوگل گشوده می‌گردد و سایت دیگری را با جستجوی به عبارتی عبارت مشاهده می نماید. این زمان 2 دقیقه به عبارتی dwell time وب سایت گذشته می‌باشد که مشاهده کرده بود.
پایین بودن و ضعف dwell یعنی اینکه کاربری که از روش موتورهای کاوش وارد یک تارنما شود و فورا آن را رخنه‌ نماید ، نتواسته به یاری آن ورقه داده ها متبوع خویش را بدست آورد و این یعنی یا این که شیت موردنظر محتوای بی ربطی را ارائه می داده یا این که محتوای ضعیف ، بی چگونگی ، تکراری و یا این که دارنده داده ها منسوخ گردیده. با تکرار چند باره این سر مشق ، موجب افت شدید درجه وب سایت شود.

پس می اقتدار با قاطعیت اعلام کرد که یک فاکتور اصلی و موثر در سئوی تارنما و مرتبه بندی موتورهای کاوش میباشد و ارتقا و بهبود آن اثر چشمگیری در بهینه سازی دارد.

dwell time چیست؟
ترازو dwell time زمان وقتی است که استفاده کننده بعداز کلیک روی یک پیوند یا این که تارنما در نتایج کاوش پیش از برگشت دوباره به ورقه نتیجه ها گوگل یا این که جستجوی دوباره یک تارنما دیگر سپری می نماید. به احتمال زیاد خویش شما هم بارها این عمل را انجام داده اید، برخی به صفحه ای وارداتی اید که نیاز شما را برطرف کرده و به جستجوی خویش خاتمه داده اید و گاها هم اتفاق افتاده از تارنما متبوع رضایت نداشته اید ، بیرون گردیده اید و مجددا مبادرت به کاوش نموده اید.

هرچقدر این زمان بیشتر باشد ، حتما اعتبار یک برگه اینترنت از لحاظ گوگل بیشتر خواهد بود. چون معیاری از میزان رضایت استفاده کننده از آن وب سایت و توفیق وب سایت در حمایت نیاز استفاده کننده ورودی میباشد. در ازای تحت بودن این تایم ، یعنی برگه قدرت پاسخگویی به استفاده کننده ورودی که عبارت کلیدی را در گوگل کاوش کرده به اندازه کافی نداشته است.

مداقه فرصت dwell برای گوگل
مقدار این واحد سنجش برای گوگل اهمیت دارااست. هرچه وقت بیشتری را صرف تحقیق یک برگه از تارنما کرده باشید به احتمال خیلی بالا محتوای مطلوب و باکیفیتی داشته میباشد.

فاکتور dwell time رابطه مستقیمی با بهبود تجربیات کاربری دارااست و نسبتاً کلاً موقعیت افزایش این مجال نشانه از رضایت یوزرها است و موجب بهبود مرتبه یک تارنما می‌گردد. ولی موردها خاصی هم وجود دارااست، برای مثال هنگامی که شما برای مشاهده وضعیت هوا در گوگل سرچ میکنید دیگر مجال سکون اهمیتی ندارد و فورا با دیدن علائم مشخص و معلوم گردیده جستجوی شما خاتمه می‌یابد.

مداقه و اثر dwell time در seo به قدری چشمگیر و بالاست که سفارش می‌کنیم اسم آن را مجال معاش بگذاریم! وقتی برای ارتقای رنک و منزلت تارنما در گوگل و دیگر موتورهای کاوش!

dwell time را با بقیه فاکتورهای سئو اشتباه نگیرید!
فهم این نوشته‌ی‌علمی که زمان dwell چیست؟ عنایت متعددی دارااست و نباید با بقیه فاکتورها مثل bounce rate نادرست گرفته خواهد شد. این دو به طور کامل متعدد می‌باشند. پیشنهاد میکنیم با مطالعه نوشته‌علمی کاهش bounce rate صفحه ها سایت شعور بهتری از این آیتم داشته باشید.

Bounce rate براساس بازدید کابر از یک صفحه و رخنه‌ آن صفحه احتساب می شود. به‌این شکل که درصد بازدیدهای تک شیت ای از یک تارنما توسط یک مخاطب مشخص را معلوم می کند و قابلیت و امکان دارد منشا ورود مخاطب به تارنما از روش موتورهای کاوش نباشد.

نکته دیگری که می بایست به آن اشاره نمود این می باشد که dwell time فرصت زمان معدل حضور یوزرها بر روی سایت ، میزان CTR و یا این که حتی سود الگوریتم رنک برین هم وجود ندارد! فقط و صرفا موتورهای کاوش به dwell time دسترسی دارا هستند و این مجال را محاسبه می نمایند و برای هیچ شخص دیگری قابل اندازه گیری و مشاهده وجود ندارد.

چه طور dwell time را بهبود دهیم؟
این آیتم برای گوگل خیلی نفیس میباشد که وقتی کاربری از نتایج وارد یک سایت میگردد ، چه واحد سنجش از مطالب و محتوایی که مشاهده کرده راضی بوده می باشد. آیا وب سایت موردنظر توانسته مراد مخاطب را برطرف نماید؟ یا این که وی مجددا جهت کسب اطلاعات در به عبارتی ارتباط به حاصل بازگشته و تارنما دیگری را مشاهده نموده است؟

از دید فنی هر کلیک یک بازدید میباشد اما به راحتی می قدرت خاطرنشان کرد که مجموع بازدیدها یکسان نیستند! متناسب با نوع سایت و تجارت ارائه گردیده روی آن ، می اقتدار تا حدودی گفت چه معیارهایی از seo در آن اثر گذار هستند البته به جثارت می توان ذکر کرد که درصد بالایی از تارنما ها به بازدیدی زمان بر برای دستیابی درجه ایده آل نیاز دارا‌هستند. البته چگونه بایستی dwell time را ارتقا اعطا کرد؟ ورژن پذیرش گردیده ای برای این مسئله نیست ، ولی چند از اقدامات قادر است در بهبود مجال dwell یا این که سکون مخاطب موثر باشند.

بر بهبود تجارب کاربری تمرکز نمائید
از پاپ آپ و تبلیغات آزاردهنده به کار گیری نکنید
مطالب را بدیهی و سوای ابهام نوشتاری و ادبی بنویسید تا برای کاربر شما به راحتی قابل فهم باشد
ارتقا سرعت بارگزاری سایت
ساخت ورژن گوشی و توجه ویژه به سئو موبایل





:: برچسب‌ها: دوره آموزش سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: